شعار سال
چهارشنبه 02 آبان 1403
  • 1402/04/10 - 07:27
  • - تعداد بازدید: 208
  • - تعداد بازدیدکننده: 204
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با هدف تسریع و تسهیل در فرآیندهای بخش خصوصی صورت گرفت:

نخستین جلسه هیأت نظارت بر آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان قم برگزار شد

در نخستین جلسه هیأت نظارت بر آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان قم، حجت الاسلام سیدمحمود عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم بر سیاست راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، جهت توسعه مهارت آموزی و رقم زدن نهضت مهارت آموزی با کمک بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم؛ سیدمحمود عرب با اشاره بر توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی، بر بهبود فرآیندها و ایجاد تحولات اثر بخش در نظام اجرایی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم تاکید و اظهار داشت: بهسازی و اصلاح ساختار بر مبنای شیوه نامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رفع مشکلات حوزه آموزشگاه های آزاد، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: طبق ماده 111 قانون کار -علاوه بر تشکیل مراکز کارآموزی توسط وزارت تعـاون، کار و رفاه اجتماعی آموزشگاه فنی ‌و‌ حرفه ‌ای آزاد نیز بمنظور آموزش صنعت یا حرفه معین، به وسیله اشخاص حقیقی یا حقوقی، با کسب پروانه از وزارت تعـاون، کار و رفاه اجتماعیی تاسیس می‌ شود- توسعه بخش خصوصی جهت تصدی آموزش امری اجتناب ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد استاندارد ها، آموزش ها و مشاغل جدید و نوظهور، برای کاهش فاصله آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار، از رویکردهای اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد؛ که در این راستا بخش خصوصی اصلی ترین حلقة این زنجیره خواهد بود.

در خاتمه، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان قم با تأکید بر تشکیل نظام پیگیری، نظارت و کنترل بر اجرای دقیق مصوبات و بهره مندی از خرد جمعی با هدف اثربخشی تصمیمات را از مهمترین اهداف برگزاری این جلسات برشمرد و از مشارکت اعضاء قدردانی نموده و برای تلاشگران حوزه مهارت آموزی استان از خداوند منان خواستار سلامتی و موفقیت شد.

بنابراین گزارش ضمن اعلام مصوبات جلسه شامل: تعیین نرخ شهریه دوره های آموزشی در سال 1402 و استفاده از موسسین آموزشگاه ها در امر نظارت های پسینی، حاضرین به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون موارد مطرح شده مربوط به آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد پرداخته و بر رشد و تعالی این بخش تاکید کردند.

شایان ذکر است در این جلسه تعداد 6 مورد درخواست تاسیس شعبه و انتقال، 3 مورد واگذاری پروانه تاسیس، 4 مورد تغییر نام آموزشگاه، اعلام عدم فعالیت 20 آموزشگاه در 2 سال گذشته و 4 مورد ابطال پروانه تاسیس بررسی و با رای حاضرین نتیجه نهایی مشخص شد.

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 101719
علی اصغر کاوسی
خبرنگار

علی اصغر کاوسی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگو انلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین