شعار سال
چهارشنبه 02 آبان 1403
  • 1402/03/03 - 09:36
  • - تعداد بازدید: 219
  • - تعداد بازدیدکننده: 218
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام تبریک مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

پیام مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم به مناسبت سوم خرداد و آزادساز خرمشهر

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم طی پیامی فرارسیدن سوم خرداد و آزادی خرمشهر را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم حجت الاسلام والمسلین سیدمحمود عرب به مناسبت روز سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر بیانیه صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، نمادی از نصرت الهی و نمودی از عزت، «مقاومت، ایثار و پیروزی» است.

شور و شوق آزادسازی خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اسارت، کام جان ایرانیان را چنان شیرین کرد که ایران یکپارچه غرق در شادی و غرور شد. ای کاش مرور آن صحنه‌های شور و شعف و دلاورمردی های رادمردان عرصه‌های دفاع و پیکار، برای بهره وری جوانان عزیز نسل امروز، قابل وصف بود.

خرمشهر زیبا، پاره‌ی تن وطن در تاریخ چهارم آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن درآمد و از دامن مام وطن جدا شد و «خونین شهر» لقب گرفت.

انتظار پس گیری خونین شهر از ارتش تا بن دندان مسلح عراق، به آرزویی دست نیافتنی بدل شده بود امّا لطف الهی، ایمان قلبی و روحیه قوی رزمندگان و دلاورمردان ارتش، سپاه و بسیج و رهبری داهیانه ی امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، خوشبختانه خونین شهر را به آغوش وطن بازآورد و «خونین شهر» دوباره «خرمشهر» شد و در سایه‌ی استقامت، وحدت، همدلی و انسجام تمام نیروها، وعده الهی «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبّت اقدامکم» تجلی یافت و زرین ترین برگ از دفتر افتخارات هشت سال دفاع مقدس، در برابر دیدگان جهانیان، به رنگ عشق و اراده، ترسیم گردید.

امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی، آن حماسه را «فتح الفتوح» نامید و فرمودند: «فتح خرمشهر، یک مسئله عادی نبود بلکه مافوق طبیعت بود. خدا خرمشهر را آزاد کرد

مقام معظم رهبری نیز فرمودند: "در فتح خرمشهر، نیروهای مسلح، با هماهنگی شگفت آور، پیچیده‌ترین تاکتیک‌ها را عمل کردند و روز فتح خرمشهر برای همه ما و برای تاریخ ما و آینده ما یک نمونه‌ی درس آموز و عبرت آموز است."

ضمن تکریم به پیشگاه شهدای عزیز آزادسازی خرمشهر و ادای احترام به تمام شهدای گرانقدر راه حق و فضیلت و گرامیداشت حماسه ماندگار سوم خرداد و تبریک این روز بزرگ و به یادماندنی، امیدوارم یادآوری این روزها و مناسبت‌های عزیز و ارزشمند، باعث درک هرچه بهتر راز و رمز تحقق توفیقات بزرگ و بازآفرینی جلوه‌هایی از ایمان، اخلاص و استقامت در راه اهداف و آرمان‌های بلند الهی و انسانی گردد.

 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 100331
کلمات کلیدی
علی اصغر کاوسی
خبرنگار

علی اصغر کاوسی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگو انلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین